Geoblog.pl    lolas4    Podróże    NEPAL - INDIE 2011 (listopad,grudzien)    Annapurna Circuit

Annapurna Circuit

Nepal
Nepal, Annapūrna Himāl

Po kilkudniowym zwiedzaniu Kathmandu przyszedł czas na głowna atrakcje naszej podróży...Annapurna Circuit. Jak sama nazwa wskazuje jest to trekking naokolo masywu 8tysiecznika Annapurny uznawany za najpiękniejszy i najbardziej zróżnicowany na świecie. Charakterystyczna cecha tego trekkingu jest to iż praktycznie każdego dnia wkraczamy w inne krajobrazowo tereny. Jeżeli ktos w przyszłości planuje robić ta trase radzę się spieszyć ponieważ z kazdym miesiącem bliżej do zakonczenia budowy drogi, która tam powstaje a chyba nie chcecie wedrować w towarzystwie samochodów...
Co do spraw organizacyjnych : po pierwsze spiwór i to koniecznie puchowy, po drugie kijki, ktore ułatwią wam szczególnie wspinanie i schodzenie oraz odciąża niektóre cześci ciała. Bez nich może być na prawdę ciężko. Przyda się tez puchowa kurtka ale to juz zalezy w jakim terminie jedziecie. Listopad ma to do siebie, że w nocy jest dosyc zimno, temperatura spada w okolice 0 stopni, natomiast w dzień w słoncu potrafi być bardzo cieplo i trzeba sciągać ubrania. My pogodę mieliśmy praktycznie idealną poza dwoma pierwszymi dniami treku gdzie było jeszcze troche mgły i momentami pochmurno...od 3 dnia do końca treku pełna lampa w dzień, praktycznie zero chmur co sprawiło, że widoczność była 100%.