Geoblog.pl    lolas4    Podróże    NEPAL - INDIE 2011 (listopad,grudzien)    Muktinath - Kagbeni

Muktinath - Kagbeni

Nepal
Nepal, Kāgbeni

Po dniu spędzonym w Muktinath przyszedł czas na trekking do Kagbeni. Trasa mało wymagająca, nie za długa, widoki rewelka. Mnóstwo pustynnych gór, można poczuć się jak na totalnym odludziu. Przyznam szczerze, że bardzo liczyłem na ten dzień i się nie zawiodłem. Tereny istnie Tybetańskie.,,praktycznie zero ludzi, zero turystów. Jedynych, których spotkaliśmy na trasie była trójka Francuzów poznana przez nas wcześniej. Po dotarciu do Kagbeni, przyszedł czas na pyszny obiad oraz...najlepszą szarlotkę jaka jadłem w życiu. Kagbeni znane jest z sadów jabłek tak jak i pobliska Marpha. Sady te są rewelacyjnie położone co widać na zdjeciach. Lokalsi wykorzystali każdy centymetr doliny to ich pielęgnowania. Z ręką na sercu poleam to miejsce. Warto kawałek odbić z trasy i spędzić w Kagbeni chociaż kilka godzin niż je po prostu ominąć jak robi to wielu turystów co uważam za spory błąd.